666

maur + (et)ania = “ţara maurilor”
[ strategie turism ]

666

Ce majuscule
observi?

şase sute de-aşteptări
şaizeci de cărţi vetuste
şase fuste de ţigănci
de vânzare-n piaţa mare
derbedeii care stau
c-un bilet de loterie
la coadă la berărie
mama care moare-ncet
când întinde rufe-n tindă
şi copilul fără braţe
care-ar vrea să o cuprindă
şase sute de poteci
şaizeci de pietre moi
şase cocostârci în drum
nicio urmă prin noroi
melcii scofâlciţi şi-un băţ
aruncat pe-un dâmb
tata care duce-n spate
soarele meu strâmb
toate-s una cu-amintirea
şi-ncă şase sute
dac-ai şti c-aici mi-e locul
greu s-ar împlini sorocul
celor şaizeci de sfinţi
care mi te-au scos din minţi
şi-acum zaci într-un spital
cu obloanele netrase
într-un pat numărul şase
14-28 iunie 2017, Constanţa
Lorena Craia

“ţara maurilor”

Sute de milioane de oameni de pe planetă n-au studii filologice şi de etimologie. Ei fac o asociere firească (şi justă!) între terminaţia -ia / -(an)ia şi ţara (= naţiunea ei) care are această particulă:

• Britania = brit + ania = “ţara briţilor, a englezilor”;
• Mauretania = maur + (et)ania = “ţara maurilor”
• România = rom + ania = “ţara romilor”.

Este incorect. Se creează o falsă direcţionare … Suntem împotriva lipsei de reactie a autorităţilor din ROMânia vs campaniile care afectează reputaţia naţională! Nu toți suntem romi! PROBLEMA Cele trei majuscule din brandul turistic, ROM, reprezintă una din principalele cauze pentru care NU mai exportăm nimic şi în acelaşi timp suntem pe ultimul loc în Europa, pondere turism în PIB. * ţigan / ţigani NU mai există în DEX / ţigan = rom

Hai să ne gândim împreună un moment la câteva aspecte.
Dacă ai fi un cetăţean european…

• ai cumpăra produse de la o companie de ţigani?
• ai merge în concediu într-o ţară plină cu ţigani?
• ce salar ai fi dispus să-i oferi unui ţigan?

SOLUŢIA

1. Susținem rectificarea in DEX: ROM în “ţigan” 2.Susținem rectificarea primelor 3 litere mari ROM, din identitatea vizuală a brandului turistic ROMânia 3. Solicităm modificarea elementului vizual din frunză într-un motiv fitomorf reprezentativ pentru acest popor multimilenar

Frunza lui UDREA

Written by Daniel ROȘCA

România este pe ultimul loc în Europa d.p.d.v. al ponderii în PIB a turismului. Natura separată de istorie nu poate să intre în competiţie cu Elveţia, Croaţia… Despre strategie în turism. Viziunea noastră despre noul brand de turism / de țară: R⊕MANIA 8500 Donăm conceptul statului Român. P⊕vestea Locurilor, un proiect NON PROFIT susținut de companii românești.

Website: http://about.me/DanielROSCA