Flota din bătrânul fluviu

Epava turismului românesc la 360 °

1.075 de kilometri pe Dunăre…

Institutul Naţional de Statistică arată că, în 1990, România exploata în scop piscicol circa 90% din cele peste 500.000 de hectare de luciu de apă, la care se adăugau cei 76.000 de kilometri de râuri şi 1.075 de kilometri de Dunăre. Toate acestea, aducea o producţie de peşte de 60.000 de tone, dintre care 50.000 de tone era comercializate în stare proaspătă, iar restul mergea la fabricile de conserve din Galaţi, Tulcea, Sulina şi Constanţa.

Cifrele de la sfârşitul anului 2016 arată o situaţie total diferită. Interesant este că în vreme ce consumul intern a crescut în ultimii 27 de ani cu circa 12% (ajungând la 116.000 tone anual), producţia a scăzut vertiginos. Potrivit Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultură, anul trecut s-au realizat un pic peste 10.000 de tone de peşte, ceea ce înseamnă doar 8% din consum. De fapt, în 2016 am exploatat doar 94.000 de hectare de luciu de apă (23% din total). Un exemplu la îndemână în această privinţă este lacul Brateş, de lângă Galaţi, care în 1990 era cea mai mare exploatare piscicolă din România (ocupa 2.700 de hectare), însă din 2008 statul român (care este proprietarul terenului şi luciului de apă) nu a mai găsit niciun investitor, aşa că producţia este zero. În acelaşi timp, pescuitul oceanic al României nu mai există de ani buni, după ce flota de pescuit a dispărut. Aşa se face că, potrivit statisticilor oficiale, ţara noastră a importat, în ultimii cinci ani, între 95.000 şi 103.000 de tone de peşte pe an. Cât priveşte fabricile de conserve, au dispărut toate…

„bătrânul continent”

Dunărea este „bătrânul fluviu”! Dunărea este apa care leagă „bătrânul continent”. Dunărea este mărețul fluviu care unește Europa. Dunărea este EUROPA! Dunărea străbate 10 țări și 4 capitale. România este EUROPA. Peste 1000 din totalul de 2860 de kilometri ai Dunării sunt ai noștri iar Delta Dunării ne-a fost dată în dar de Dumnezeu, tot nouă. Dunărea e mai mult a noastră decât a vecinilor de continent. Peste 30 % din lungimea ei curge pe la noi și peste 30 % din bazinul hidrografic al ei provine tot de pe teritoriul țării noastre. Și deși DUMNEZEU ne-a binecuvântat pe noi mai mult decât pe partenerii noștri, nu știm ce să facem cu binecuvântarea.

Epava turismului românesc…

Am înotat întregul curs al Dunării. Un român e primul pământean care a înotat toată Dunărea fără costum de neopren. Mie nu poate să–mi spună nimeni povești pentru că eu am văzut cu ochii mei tot ce mișcă pe Dunăre propulsat doar de forța brațelor. Și am văzut cum sute de nave de croazieră mișună în sus și în josul Fluviului… Și odată cu ele și banii. Iar în momentul în care citești aceste rânduri află că România NU ARE NICIUN VAS MARE DE COAZIERĂ pe Dunăre. Niciunul!

Dunărea, liantul către o EUROPĂ unită…

Cum este posibil așa ceva, politicieni ai ultimilor 30 de ani? România nu are NICIUN PORT MODERN la Dunăre. Cum este posibil așa ceva? Insula Șimian zace în părăsire de 47 de ani. Cum e posibil așa ceva? Importanța Dunării este uriașă. Așadar, propun un proiect integrat Dunărean în acest sens, Europei, pe bani europeni și cu participare românească.

Avram IANCU

360 °

Proiectul integrat
Donaueschingen – Dunărea
* de la izvoare spre Vechea Europă!

SITUAȚIE DIFICILĂ – NU MAI AVEM FLOTĂ!

Posted by Avram Iancu on Saturday, September 22, 2018

Written by Daniel ROȘCA

România este pe ultimul loc în Europa d.p.d.v. al ponderii în PIB a turismului. Natura separată de istorie nu poate să intre în competiţie cu Elveţia, Croaţia… Despre strategie în turism. Viziunea noastră despre noul brand de turism / de țară: R⊕MANIA 8500 Donăm conceptul statului Român. P⊕vestea Locurilor, un proiect NON PROFIT susținut de companii românești.

Website: http://about.me/DanielROSCA

1 thought on “Flota din bătrânul fluviu

Comments are closed.