Valea JIULUI 2020

"Doar o singură dată NU mai VOTA roșu"
[ strategie turism ]

Valea JIULUI 2020

Propaganda…

PROPAGÁNDĂ, propagande, s. f. acțiune desfășurată sistematic în vederea răspândirii unei doctrine politice, religioase etc., a unor teorii, opinii, pentru a le face cunoscute și acceptate, pentru a câștiga adepți. – Din fr. propagande.

Primul studiu academic despre o campanie electorală a fost publicat în anul 1944, în New York, de către Paul Lazarsfeld. Acesta a privit din toate unghiurile o analiză care demonstra importanța, puterea și influența propagandei prin radio, într-un context democratic, cu ocazia campaniei pentru alegerile prezidențiale. Numai că, în loc să se confirme ipotezele de la care a plecat, studiul a scos în evidenţă o altă realitate, pe baza căreia avea să se constituie noul model al efectelor mesajelor media: modelul efectelor minime. Această tipologie de comunicare pe care Lazarsfeld a definit-o are următoarele linii principale:

1. oamenii nu dau suficientă importanță mesajului transmis prin mass-media, pentru ca acesta să-i afecteze 2. mesajele sunt… de cele mai multe ori contradictorii și tind spre a se anula reciproc 3. atenţia selectivă a indivizilor, precum şi memorarea bazată pe anumite simpatii sau antipatii politice tind să distorsioneze mesajele transmise 4. orice mesaj care ajunge către un anume individ a fost prelucrat și ”finisat” în prealabil de multitudinea de factori care îl sufocă zi de zi.

Peste 10000 de covrigi

Hai să facem împreună un exercițiu de imaginație… dacă obiectivul tău este să vinzi în 3 săptămâni peste 10000 de covrigi în Valea JIULUI vreau să te rog să-ți imaginezi de unde începi, cum continui și care este strategia ta de “propagandă” / manipulare… ? Pentru că până la urmă procesul de marketing / comunicare este 100% manipulare. Depinde cine controlează procesul!

Revenind la covrigi, crede-mă, o să eșuezi! Și discutăm despre 1 leu / cetățean nu despre 10 – 30 – 65. Și nu neapărat tu o să eșuezi – marea majoritate a companiilor de comunicare o să eșueze în Valea JIULUI… pentru că profilul – “materialului de lucru” – alegătorul – cumpărătorul, este total diferit de restul țării.

Fără cerul albastru deasupra capului…

Odată cu perioada nefastă roșie de până în ’89 în plin proces de dezvoltare a industriei grele infuzia de oameni în Valea JIULUI a fost atât de diversă și condensată într-o perioadă atât de scurtă astfel încât a dat naștere unui ADN cu totul și cu totul special. Traiul greu, munca de zi cu zi – fără cerul albastru deasupra capului, sângele vărsat de părinții alegătorului / cumpărătorului tău potențial au întărit acest ADN până la stadiul în care refuză orice schimbare. Refuză chiar dacă este conștient că traiul rămâne greu – practic sângerează continuu de peste 20 de ani…

Îmi aduc aminte când eram copil sunetul salvărilor prin oraș – sunet care transmitea moarte – un sunet aș putea spune sângeriu… de fiecare dată când îl auzeam fugeam acasă la ai mei să văd dacă tatăl meu a ajuns din șut. Cu ajutorul lui Dumnezeu a ajuns de fiecare dată dar mi-a rămas în minte acel sunet metalic… sunetul morții care plutea în toată Valea JIULUI care a “înroșit pământul” în ultimii ani de extracție intensivă…

Cea mai mare spaimă a fost când am intrat în casa alor mei după o alergătură similară… cred că a fost după explozia de la Petrila din 2008… ultima imagine care mi-a rămas întipărită în minte a fost un trandafir roșu… parcă nu mai avea spini… uitat de bunica mea – Dumnezeu să o ierte – pe măsuța din holul de intrare. Îmi aduc aminte ca prin ceață acel trandafir roșu aproape ofilit… roșul nu mai era roșu… scăpase și de această tragedie. Dumnezeu să-i ierte pe toți!

Cum am adus peste 10000 de plătitori
pe Stadionul JIUL din Petroșani în 2017?

Te invit să facem împreună o scurtă analiză a textului de mai sus ca să înțelegi practic cum am adus peste 10000 de plătitori într-o zonă roșie, sângerândă… greu încercată a țării.

Am asociat în exercițiul nostru de propagandă de astăzi cuvântului ROȘU conotații negative și l-am folosit într-o formă exactă sau cu înțeles similar doar de trei ori. Cuvântul roșu l-am asociat cu alte cuvinte care să întărească direcția unitarăîn care am mers cu iterația după cum urmează: perioadă nefastă, traiul greu, schimbare, sângerează, sunetul salvărilor, sângeriu, sunet metalic, sunetul morții, înroșit, roșul nu mai era roșu, aproape ofilit.

Am îngroșat pentru cititorii care citesc printre rânduri cuvintele cheie care să îl ducă în aceași direcție chiar dacă este superficial în analiză… și am terminat cu îngroșările prin sintagma “roșu aproape ofilit” oferind cititorului din Valea JIULUI pe care l-am targetat – amintiri, emoție, dramă, suspans… iar în latura opusă am folosit cuvântul albastru lângă cuvântul deasupra…

Sintetizând, propaganda noastră de astăzi a respectat metodologia lui Lazarsfeld. Mesajele au fost transmise într-un mod unitar fără să se anuleze reciproc, indiferent de simpatia sau antipatia politică am scos în evidență realitatea regională într-un mod extrem de transparent dar poate cel mai important lucru realizat în acest exercițiu a fost că am reușit să anulăm factorii perturbatori care te influențează în fiecare zi.

Albastru – verde – eco – natură… turism!

Am reușit prin dramatismul și emoția transmise în mesaj… să trezesc în tine locuitorul Văii JIULUI un sentiment de melancolie. Am reușit deasemenea să păstrez mesajul principal / puterea mesajului până la final… deznodământul:

Valea JIULUI “Doar o singură dată NU mai VOTA roșu” în 2020 – sloganul perfect de comunicare & cromatica perfectă pentru Valea JIULUI – cel mai curat aer din România… Cam așa am vândut noi peste 10000 de bilete în mai puțin de 3 săptămâni… mai sunt 2 ani… într-adevăr, trandafirul este partea extrem de frumoasă a naturii… dacă este udat!

Acum imaginează-ți ce o să se întâmple până in 2020!?
Cel mai curat aer din România!

Despre PSD: Am reușit totul pornind de la sentimentul tău de URĂ sau simpatie față de PSD care a declanșat un proces neuronal incontrolabil când ai citit titlul – punctul 3 din Lazarsfeld – motivul principal din cauza căruia ai accesat acest articol. 😉

Indiferent dacă ești susținător PSD sau nu – ai avut aceași soartă.
Despre PSD Hunedoara (* pagânism) poți să citești aici:
Domnule Nistor, Domnule Bobora, Domnule Avram:
… stimați domni, credeți în Dumnezeu?

360 ° Trandafir de la Moldova

În 2020 toată Valea JIULUI votează
… albastru – verde – eco – natură… turism!

Ai mare grijă, totul este manipulare în jurul tău! 😉

Written by Daniel ROȘCA

România este pe ultimul loc în Europa d.p.d.v. al ponderii în PIB a turismului. Natura separată de istorie nu poate să intre în competiţie cu Elveţia, Croaţia… Despre strategie în turism. Viziunea noastră despre noul brand de turism / de țară: R⊕MANIA 8500 Donăm conceptul statului Român. P⊕vestea Locurilor, un proiect NON PROFIT susținut de companii românești.

Website: http://about.me/DanielROSCA