Banatul Montan

Muzeul în aer liber de locomotive cu abur din Reşiţa (1972)

Descoperă Banatul Montan

Priveliști care-ți taie respirația… locuri încărcate de legende, descoperiri interesante și poteci tainice, Banatul Montan are de toate. Obiective turistice: Morile de apă de la Rudăria, Peștera Comarnic, Semenic și salba de lacuri: Secu, Văliug-Breazova, Gozna-Crivaia, 3 Ape, Cheile Carașului, Lindenfeld, un veritabil muzeu în aer liber! Muzeul de locomotive cu abur din Reșița, Teatrul Vechi „Mihai Eminescu” din Oravița, Băile Herculane și Valea Cernei, Cascada Bigăr, Clisura Dunării, Cheile Nerei, Munții Dognecei, Calea Ferată ORAVIȚA-ANINA:

Calea ferata Oravita – Anina

A fost o zi de iarna, desprinsa din povesti, pe Calea ferata Oravita – Anina!
Urmeaza filmul complet!

Descopera Banatul Montan: goo.gl/Q6psx7 si
#AplicatiaDePromovareABanatuluiMontan
https://app.banatul-montan.ro/

Calea ferată Oraviţa – Anina (1863) este cea mai veche cale ferată de munte din România, dată în funcţiune la 15 decembrie 1863. Denumită şi 'Semeringul bănăţean', ea este cea mai frumoasă şi spectaculoasă linie ferată de munte din sud-estul Europei. 'Drumul de fier' are 14 tunele săpate în stânca muntelui şi 10 viaducte peste văi adânci.

Cu o lungime de 33,4 km, bătrâna cale ferată urcă de la 218 m altitudine (Oraviţa) la 558 m (Anina), cu o diferenţă de nivel de 338 m, o pantă de înclinare de 20 la mie şi curbe cu raze atât de strânse(114 m). Calea ferată ocolește Munții Aninei prin Valea Jitinului peste care este și cel mai grandios viaduct, Viductul Jitin, înalt de 35 m și lung de 230 m, având 5 deschideri.

Inaugurată pentru călători la 18 noiembrie 1869, 'bătrâna cale' are 3 tronsoane distincte și 6 stații. Prin frumusețea peisajului, originalitatea traseului și spectaculozitatea lucrărilor tehnice, calea ferată Oravița-Anina va fi mereu atracția principală a Banatului Montan.

Posted by Banatul Montan – Ghidul tau turistic on Wednesday, January 24, 2018



Zone turistice: Zona Semenic. Zona Aurora Banatului. Zona Scorilo. Zona Poiana Ruscă. Zona Băile Herculane. Zona Clisura Dunării. Un adevărat ghid al Banatului Montan, doldora de informații despre cele mai frumoase trasee, evenimente, dar și despre legende ale locului sau atracțiile localităților din zonă – cuprinse în 800 de pagini frumos ilustrate – este lucrarea “Banatul Montan – Ghid turistic” de Gheorghe Popovici.

Toate exponatele sunt fabricate în Reşiţa

92 ani, 1461 de locomotive cu abur…

Muzeul în aer liber de locomotive cu abur din Reşiţa (1972), unic în sud-estul Europei prin cele 16 locomotive expuse în aer liber sub forma de piramidă (1-2-4-9). Unicitatea lui este dată de faptul că aproape toate exponatele sunt fabricate în Reşiţa, locul unde este şi muzeul.

Din cele 16 locomotive prezente în muzeu, 13 locomotive au fost realizate în uzinele reșițene. La Reșița, între anii 1872 și 1964, timp de 92 ani, s-au fabricat 1461 de locomotive cu abur.

‘Vedeta’ expoziţiei este locomotiva ‘Resicza’ (nr. 2) construită în anul 1872 după modelul denumit ‘Szekul’ (nr.1) adus de la Viena. O altă atracție a muzeului este locomotiva ‘Principesa Elena’, una dintre cele două locomotive (‘Pricipele Carol’ a fost a doua!) realizate în 1925, în noua fabrică UDR. Ea a luat medalia de aur la Expoziția Internațională a Tehnicii de la București din anul 1926.

Dacă la vremea lor locomotivele erau ‘un simbol al vitezei’ (Iuțeala!!!), acum fiecare locomotivă din muzeu se înfățișează cu o anumită grație, ca o bijuterie a tehnicii și industriei reșițene.

Descoperă o aplicaţie unică: app.banatul-montan.ro.
Sursă fotografii: Flavius Srinca.

Written by p⊕vestea

Vacanțe la sfârșit de săptămână

Website: http://povestea-locurilor.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *