Valea JIULUI din dronă

50 de kilometri lungime de pădure...
[ strategie turism ]

Valea JIULUI din dronă

& 25 lățime…
… un areal unic!

Atunci când atributul de marcă are o conotație negativă, minerit, negru, mineriade, agresivitate, tot procesul de comunicare este îngreunat pentru că trebuie să depășești o barieră mentală în cadrul audienței tale. Dacă discutăm despre Valea JIULUI – ca să poți să ai o șansă reală în transferul de la industria grea – minerit la industria ușoară, turism, principala provocare este percepția audienței despre regiunea în sine… negru, cărbune, poluare, mineriade & agresivitate!

Fără cerul albastru
deasupra capului…

Odată cu perioada nefastă roșie de până în ’89 în plin proces de dezvoltare a industriei grele infuzia de oameni în Valea JIULUI a fost atât de diversă și condensată într-o perioadă atât de scurtă astfel încât a dat naștere unui ADN cu totul și cu totul special. Traiul greu, munca de zi cu zi – fără cerul albastru deasupra capului, sângele vărsat de părinții tăi au întărit acest ADN până la stadiul în care refuză orice schimbare. Refuză chiar dacă este conștient că traiul rămâne greu – practic sângerează continuu de peste 20 de ani… Îmi aduc aminte când eram copil sunetul salvărilor prin oraș – sunet care transmitea moarte – un sunet aș putea spune sângeriu… de fiecare dată când îl auzeam fugeam acasă la ai mei să văd dacă tatăl meu a ajuns din șut. Cu ajutorul lui Dumnezeu a ajuns de fiecare dată dar mi-a rămas în minte acel sunet metalic… sunetul morții care plutea în toată Valea JIULUI care a “înroșit pământul” în ultimii ani de extracție intensivă… Cea mai mare spaimă a fost când am intrat în casa alor mei după o alergătură similară… cred că a fost după explozia de la Petrila din 2008… ultima imagine care mi-a rămas întipărită în minte a fost un trandafir roșu… parcă nu mai avea spini… uitat de bunica mea – Dumnezeu să o ierte – pe măsuța din holul de intrare. Îmi aduc aminte ca prin ceață acel trandafir roșu aproape ofilit… roșul nu mai era roșu… iar tatăl meu scăpase și de acea tragedie… ! Dumnezeu să-i ierte pe toți!

360 °

Transferul de la 🔥 industria grea
🔥 minerit 🔥 la industria uşoară
😉 turism 😉 verde 😉
Cel mai curat aer
din România!

Green-ZONE Travelling
Tulișa – Valea de brazi
Diamantul NEGRU al României!
Aerul de munte… medicament !

Written by Daniel ROȘCA

P⊕vestea Locurilor, un proiect NON PROFIT susținut de români pentru a elimina „greaua moştenire“. România este pe ultimul loc în Europa d.p.d.v. al ponderii în PIB a turismului. Natura separată de istorie nu poate să intre în competiţie cu Elveţia, Croaţia… Despre strategie în turism. Viziunea noastră despre noul brand de țară / de turism: R⊕MANIA 8500 Donăm conceptul statului Român.

Website: http://b2b-strategy.ro